Parametrů, na které bychom se měli při výběru kočárku zaměřit, je nespočet, ale jedním z nejdůležitějších jsou určitě jeho kola. Ne všechna totiž zvládnou složitější terén nebo komfortní pohyb po nákupním centru. Zamyslete se proto nad tím, jak bude vypadat vaše nejpravděpodobnější kočárková rutina, a tedy, kde se budete s kočárkem nejčastěji pohybovat. Následně si níže ukážeme, jaká kola budou pro vás vzhledem k vašim potřebám ta pravá.
Tato otázka je jedna z nejdůležitějších, kterou byste si měli před koupí kočárku zodpovědět. Ono totiž, i když to tak na první pohled možná nevypadá, od konstrukce, ale především od kol kočárku závisí, kromě jiného i to, zda bude mít vaše dítě v kočárku pohodlí.
Terény bychom v případě správného výběru kol mohli rozdělit na čtyři typy:
S chladnějším zimním počasím mívají problémy hlavně malá kola cestovních a městských kočárků, a potom také kočárky, které disponují tzv. zdvojenými koly (časté například u golfek). Ta se totiž snadno obalí sněhem, a to natolik, že se zasekávají. Po ledu se zase budou velmi nepříjemně a nebezpečně klouzat.
Co se týká cestovních kočárků a golfek, řekněme si narovinu, ty se kupují převážně na letní dovolené, takže to asi nemusíme v této souvislosti ani řešit, pokud tedy nemluvíme o zimní dovolené s lyžováním. V takovém případě by ale byly golfky či typický cestovní kočárek stejně nevhodné, protože nejsou uzpůsobeny na to, aby zvládly nerovný a náročnější terén v horském prostředí (ať už se sněhem nebo bez).
Reálné peripetie tedy mohou nastat, pokud bydlíte ve městě a plánujete si zakoupit městský kočárek, který má standardně vždy lehčí a menší kola kvůli jednoduché manipulaci v MHD, úzkých uličkách či obchodech. V tomto případě je to na zvážení, protože městské kočárky se na pár výjimek vyrábějí převážně se třemi typy kol a nejproblémovější jsou dva z nich – konkrétně plastová a pěnová. Ta ale mají obecně více nevýhod než výhod, takže abyste předešli komplikacím se sněhem + i jiným starostem, při městských kočárcích doporučujeme sáhnout po třetím typu kol, a tedy po těch z tvrzené gumy. Tento materiál si se sněhem poradí nejlépe.
☝️ Mimochodem, pokud byste přece z nějakého důvodu potřebovali cestovní kočárek, který zvládne zasněžené město, i v této kategorii najdete modely, které disponují koly právě z tvrzené gumy.
Zajímavým řešením jsou ještě tzv. „zimní sady kol”, což v praxi znamená, že výrobce ke kočárku nabízí kromě originál kol i jejich zimní alternativu, většinou nafukovací nebo plněné gumové kola s drážkami, které si v případě potřeby můžete dokoupit a měnit je na kočárku podle ročního období a potřeby.
No a jak už asi vyplynulo z textu, při kočárcích na vesnici a terénnějších modelech tento problém není až tak výrazný, protože už od výroby disponují většími koly s převážně členitým gumovým povrchem, díky čemuž jsou na náročnější terén a sníh přizpůsobeny „automaticky”.
Jak jsme už naznačili výše, není kolo jako kolo 😊. A i když by se mohlo zdát, že jsou si vcelku podobná, opak je pravdou. Rozhoduje hned několik vlastností:
Na trhu jsou dostupná kola z různých materiálů, přičemž mnohá z nich se nejvíce liší v tom, po jakém terénu s nimi můžete jezdit, ale také ve způsobu údržby.
V nabídce najdete kola:
Jsou ideální na sportovní aktivity a také na jízdu v náročném terénu nebo po nezpevněných cestách, protože díky tomu, že jsou vyplněná vzduchem, disponují přirozeným odpružením. Kočárek je ale kvůli tomu o něco těžší. Jejich hlavní nevýhodou však zůstává zvýšené riziko defektu. V podstatě si je představte jako typická kola na kole, s čím souvisí i podobná údržba.
Při nafukovacích kolech tedy musíte sledovat jejich tlak. Ten by měl mít hodnotu, jaká je uvedena na plášti. Jakmile budete jezdit na kočárku s nižším, nebo naopak vyšším tlakem, poškodíte pláště, duše i ráfky. Kontrola a případná „oprava“ jsou přitom jednoduché, stačí mít vlastní pumpu s tlakoměrem, nebo se zastavit u stojanu s tímto zařízením, které je určeno pro cyklisty, případně na jakékoliv benzínové pumpě, kde vám poslouží klasické stojany na údržbu kol aut.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Díky jejich vlastnostem je nejčastěji najdete na kočárcích určených:
Kočárky s nafukovacími koly:
Tato kola jsou téměř totožná s nafukovacími, ale nejsou plněná vzduchem, takže vám u nich nehrozí defekt. Uvnitř mají gel, pěnu nebo tzv. vzduchové komory, což jsou vlastně malé vzduchem naplněné prostory, při kterých se v případě propíchnutí pláště vyfoukne jen jeden tento dílek, ne celé kolo. Kočárky, které mají kola plněná gelem, bývají o něco těžší, ale jinak mezi nimi není žádný rozdíl.
Tak jako i nafukovací, zvládnou také různorodý a nerovný terén, no a jejich výhodou je, že jsou bezúdržbové. Nevýhodou naopak je, že nejsou přirozeně odpružené, což ale v případě kvalitního odpružení kočárku jako takového, zas až tak výrazně nepocítíte.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Díky jejich vlastnostem je nejčastěji najdete na kočárcích určených:
Kočárky s nenafukovacími plněnými koly:
Vyrábějí se z tvrzené gumy. Mají delší životnost, jsou vhodná na nerovný náročnější terén, ale jsou také dobrou volbou do města, takže jsou pro vás ideální, pokud hledáte v kočárku kompromis mezi městským a vesnickým povrchem, případně častými výlety do přírody.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Díky jejich vlastnostem je najdete na kočárcích určených:
Kočárky s koly z tvrzené gumy:
Vyrábějí se z tzv. EVA pěny a jsou vhodná do města nebo na méně náročné povrchy, čili jsou častá i při cestovních kočárcích. Jsou měkká, protože jsou v podstatě celopěnová a na rozdíl od nenafukovacích, které jsou pěnou jen plněná, je nechrání žádná pneumatika, takže do nich snadno pronikají kamínky a písek, což může během jízdy vydávat nepříjemný zvuk. Kočárky s těmito koly jsou lehčí a výrazně levnější.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Díky jejich vlastnostem je nejčastěji najdete na kočárcích určených:
Kočárky s pěnovými koly:
Plastová kola z nabídky výrobců postupně mizí, protože mají nižší životnost a neposkytují příliš dobré jízdní vlastnosti. Najdete je především u levnějších golfových a cestovních kočárků, ale postupně se nahrazují pěnovými, silikonovými, živicovými a koly z tvrzené gumy, jejichž životnost je mnohem vyšší.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Díky jejich vlastnostem je nejčastěji najdete na kočárcích určených:
Kočárky s plastovými koly:
Silikonová kola jsou ze stejného materiálu, jaký znáte z in-line bruslí. Nabízejí vyšší odolnost proti oděru než plastová nebo pěnová kola a jsou zároveň, stejně jako i kola z tvrzené gumy, výborným kompromisem mezi městským povrchem a vesnicí či náročnějším terénem.
Jejich nevýhodou je vyšší pořizovací cena kočárku a menší dostupnost náhradních kol kvůli specifikaci.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Díky jejich vlastnostem je najdete na kočárcích určených:
Kočárky se silikonovými koly najdete kvůli jejich raritnosti v kolekci ostatní materiály:
Vyrábějí se ze živice, do které se přidává speciální tvrdidlo. Na kočárcích se vyskytují ojediněle. Jsou odolná podobně jako silikonová a tvrzená gumová kola. Vhodná jsou do města a na náročnější povrch. Nevýhodou je ale vyšší pořizovací cena kočárku a menší dostupnost náhradních kol.
👍 Výhody:
👎 Nevýhody:
📌 Najdete je jen ojediněle, ale pokud na ně narazíte, budou díky jejich vlastnostem součástí kočárků určených:
Kočárky se živicovými koly najdete kvůli jejich raritnosti v kolekci ostatní materiály:
Velikost kol kočárku rozhodně nepodceňujte. Obecně platí, že čím jsou kola větší, tím snadněji zvládnou různé nerovnosti, takže pokud mluvíme o teréňáku, určitě platí – čím větší, tím lepší. Naopak, pokud budete kočárek využívat primárně ve městě, zbytečně velká kola budou pro vás spíše na obtíž, protože je s nimi náročnější manipulace, což je daň za jejich lepší jízdní vlastnosti právě v terénu.
Podle velikosti proto kola (mluvíme o průměru zadních) rozdělujeme na:
Využití kočárku | Přiměřený materiál kol | Otočnost předních kol | Doporučené odpružení | Doporučený průměr zadních kol |
---|---|---|---|---|
Do terénu | Nafukovací, nenafukovací plněná, z tvrzené gumy | Neotočná, otočná s aretací | Odpružená všechna | Ø≥30-40 cm |
Na sport | Nafukovací, nenafukovací plněná, z tvrzené gumy | Neotočná, otočná s aretací | Odpružená všechna, zadní | Ø≥30-40 cm |
Vesnice | Nafukovací, nenafukovací plněná, z tvrzené gumy | Otočná s aretací | Odpružená všechna, zadní | Ø≥25 cm |
Město | Pěnová, umělohmotná, z tvrzené gumy, | Otočná s aretací | Odpružená všechna, přední, zadní nebo bez odpružení | Ø≥20 cm |
Cestování | Pěnová, umělohmotná, z tvrzené gumy | Otočná s aretací | Odpružená všechna, přední, zadní nebo bez odpružení | Ø≥15 cm |
*Uvedené parametry kol jsou optimálním standardem, na trhu však najdete i možnosti mimo tato rozpětí.
Odpružení je velmi důležité, protože bez něj je kočárek tvrdý a otřesy se přenášejí do rukojeti a k dítěti.
Kočárek může mít odpružená:
Druhy odpružení:
Většina kočárků má odpružení na přední a i na zadní nápravě, což je samozřejmě nejideálnější stav. Avšak existují i výjimky, které potvrzují pravidlo, a v některých případech si kočárek vystačí i s kvalitním odpružením zadních kol (např. některé kočárky na běh a sport od značky Thule). Odpružení jen zadních, jen předních nebo dokonce žádných kol vám také vystačí v případě, že plánujete kočárek využívat pouze v rámci města na převážně rovném povrchu mimo nějakých kočičích hlav. Tam totiž ty otřesy nejsou až tak výrazné. Dokonce by se dalo říci, že při slabším až žádném odpružení je s kočárkem o něco lehčí manipulace (na rovném povrchu samozřejmě), takže je to při těch vysloveně echt městských kočárcích svým způsobem i výhoda.
📌 Na některých modelech si odpružení dokonce můžete přizpůsobovat podle vlastních potřeb. Nastavuje se při kolech, a to podle váhy dítěte nebo kvality povrchu, po kterém budete s kočárkem jezdit.
☝️Avšak je důležité říci, že samotné odpružení, nech by bylo jakkoliv skvělé, ztrácí svůj význam, pokud není zkombinováno se správným typem kola co do velikosti a materiálu. Proto se při koupi kočárku, co se týká odpružení, zaměřte raději na to, zda je to od výrobce kočárek určený do terénu do terénu, do města, na vesnici nebo na sport či na cestování.
Potom si už jen ve správné kategorii sledujte materiál kol podle vašich preferencí. Jinak řečeno, pokud potřebujete řekněme městský kočárek, se kterým budete navštěvovat často prarodiče na vesnici nebo bydlíte někde, kde v zimě vydatně sněží, určitě sáhněte spíše po tvrzené gumě a větším průměru kol, no a plastovým a pěnovým se raději vyhněte.
Nebo pokud víte, že kočárek potřebujete využívat převážně v náročném terénu, určitě si otevřete nabídku terénních kočárků a tam hledejte ideálně nafukovací nebo nenafukovací plněná kola.
Případně, pokud potřebujete nějaký „lacák“ na dovolenou pro starší dítě, které už velkou část vycházek zvládne po vlastních, a chcete ho jen jako nějakou pojistku, aby si mohlo v případě potřeby chvíli odpočinout, a prim u vás hraje nízká hmotnost a spratnost kočárku, zvládnete to i s pěnovými koly s menším průměrem.
No a pokud si nejste jisti, který typ kočárku bude pro vás nejlepší, můžete si přečíst i náš článek: Jak si vybrat kočárek podle místa a způsobu využití
Počet kol na kočárku je v podstatě celkem jednoduchá volba. V úplné krátkosti řečeno, pokud hledáte kočárek na sport nebo do náročného terénu, a tedy terénní kočárek, jednoznačně vám lépe poslouží tříkolka. Naopak, pokud hledáte kočárek primárně na klasické kočárkování ve městě či na vesnici, určitě sáhněte po čtyřkolce.
Tříkolky – jsou vhodné na sport a do náročnějšího terénu.
Čtyřkolky – jsou vhodné na klasické kočárkování ve městě, na vesnici a na letních dovolených.
Abychom si ale mohli říct o výhodách a nevýhodách čtyřkolek a tříkolek, musíte znát ještě jeden fakt.
Tříkolky totiž rozdělujeme na dva základní typy:
Tříkolky s neotočným předním kolem mají velmi specifické využití a pokud hledáte něco všestrannějšího, nebude to nic pro vás. Pevné přední kolo je totiž ideální na rychlý běh a jízdu na bruslích, protože při vysoké rychlosti nastává určité vibrování a otočné přední kolo by se tak mohlo vzpříčit, zaseknout a kočárek se může snadno převrhnout. Neotočné kolo je také výbornou volbou na zdolávání náročného terénu, protože otočné kolo se může v takovýchto podmínkách snadno zaseknout mezi nerovnosti a časem se úplně vykývat či zlomit. Pokud se tedy nechystáte na častou turistiku a profesionální sportovní aktivity na pravidelné bázi, zvolte raději tříkolku s otočným předním kolem, které se dá v případě potřeby zafixovat na neotočné a naopak. S neotočným kolem je totiž zbytečně náročná manipulace v obyčejném každodenním životě, protože, abyste už jen změnili směr, musíte takovýto kočárek pokaždé naklánět na zadní a takový nákup v obchodě by byl pro vás boj.
Tříkolky s otočným předním kolem a možností aretace jsou tedy za nás lepší volbou. Pojmem aretace se totiž označuje právě výše zmíněná schopnost zafixovat přední otočné kolo na neotočné vždy, když to budete potřebovat. Tyto kočárky si tak můžete přizpůsobovat podle aktuální situace a díky otočnému přednímu kolu se stávají použitelnými i v běžném životě. V podstatě si otočnost předního kola „zapínáte” a „vypínáte” podle toho, kam se s kočárkem chystáte. Pokud jdete do náročného terénu, kolo zafixujete na neotočné a můžete vyrazit. Pokud se chystáte na nákup do obchodního centra, kolo necháte nezafixované (otočné) a manipulace s kočárkem tak bude krásně jednoduchá.
❗Avšak pozor: Jen pro upřesnění, ne každá tříkolka je automaticky schválená i na sportovní aktivity. Nespoléhejte se ani na to, pokud má kočárek v názvu slova jako „Sport” či „Run” a podobně. Kočárky schválené na sport musí být označené normou: EN 1888-3 „Kočárek pro sportovní aktivity“, což znamená, že prošly speciálními testy a jsou na sportovní aktivity náležitě přizpůsobené. Pokud kočárek toto označení nemá, na sport ho pro vaše vlastní dobro nevyužívejte.
Jak již zaznělo, trojkolky jsou díky svým jízdním vlastnostem jednoznačně skvělou volbou do terénu a na sport, čtyřkolky zas vyhrávají svou lepší stabilitou. Avšak pokud vás oslovily právě trojkolky, nemějte obavu, díky správné manipulaci si s nimi užijete jízdu stejně bezpečně jako se čtyřkolkami.
Aby byla tříkolka co nejstabilnější, je důležité sáhnout po modelech, které mají větší rozsah zadních kol. Zde určitě platí – čím větší rozestup, tím stabilnější kočárek, avšak musíte také myslet na to, aby se vám takovýto kočárek vešel do kufru auta, do dveří na domě či bytě nebo do výtahu. Takže finální výběr konkrétního modelu stojí vysloveně na vašich potřebách.
Hlavní rozdíl mezi tří a čtyřkolkou je v nájezdu na obrubník nebo šikmý chodník. S kočárkem se čtyřmi koly vyjedete klasicky po předních. Tříkolka může vycházet pouze po zadních (čili couváte) nebo je nutné nejdříve předním kolem najet na chodník a zadními koly přijít až k němu a dotknout se ho – až potom je možné zadní kola zvednout tak, aby obrubník v podstatě rámovaly. V případě, že by se zadní kola zvedla hned do vzduchu jako při čtyřkolkách, je balancování stability pouze na předním kole, což může velmi snadno vést k převrácení kočárku.
❗️Toto vše je samozřejmě nevýhoda i při klasických denních aktivitách jako obyčejná procházka, nákup, MHD a pod. Proto, pokud se nechystáte kočárek využívat v náročném terénu a na sport, čtyřkolka bude pro vás určitě mnohem výhodnějším řešením. Samozřejmě i při ní si dejte pozor na to, aby byla přední kola otočná, což při drtivé většině čtyřkolek i jsou, ale například takové retro kočárky tuto vlastnost nemají a všechna jejich kola jsou pevná, což z nich vlastně dělá výjimku potvrzující pravidlo. I když si retro kočárky většina lidí kupuje právě kvůli jejich designu, je dobré vědět, že jsou díky jejich robustnější konstrukci a čtyřem dobře odpruženým a velkým neotočným kolům skvělým parťákem spíše na vesnici a její terénnější okolí. V takovém obchodě to ale s nimi není úplná zábava a ovládají se v podstatě stejně krkolomně jako trojkolky s pevným kolem, hlavně co se změny směru týká... Ale to už jsme v jiné témě, o které si můžete více přečíst zde: Retro kočárky: Jaké výhody a nevýhody se skrývají za jejich designem?
Tzv. viackolky jsou kočárky, které mají některá kola na nápravách zdvojená. Mohou mít zdvojená jen přední, jen zadní nebo všechna čtyři kola. Vyšší počet zdvojených kol zajišťuje lepší stabilitu a také zvyšuje bezpečnost, protože jedno samostatné kolečko se může zaseknout například v mřížovém poklopu od kanálu. S viackolkami se můžete setkat především u golfek, cestovních kočárků a velmi ojediněle i u kočárků určených do města.
Jak jsme už načrtli výše, aretace je v podstatě synonymem pro možnost fixace nebo uzamknutí předního otočného kola na neotočné podle potřeby. Abychom si ale mohli tuto funkci vysvětlit správně, shrneme si nejdříve, jaké typy předních kol vzhledem na jejich otočnost na kočárcích (ať už na tří nebo čtyřkolkách) najdete:
Neotočná přední kola nebo kolo si můžete představit jako to na fúriku. Prostě se točí dopředu a dozadu, ale netočí se do stran kolem své osy. Jsou pevná a jak už zaznělo, jejich největší nevýhoda spočívá ve změně směru kočárku. Abyste kočárek nasměrovali jinam, musíte ho naklonit na zadní, přední kola/kolo zvednout do vzduchu, kočárek natočit a opět položit. Tříkolky s tímto typem kol mají velmi specifické využití (sport, pohyb v náročném terénu), proto jsou na běžné kočárkování opravdu nepraktické. Toho typu kol se tedy aretace vůbec netýká, protože jsou v podstatě „zaaretovaná” od výroby a nedá se to měnit. S neotočnými koly se můžete setkat ojediněle i při čtyřkolkách, ale týká se to spíše starších a levnějších modelů, kterým se upřímně raději vyhněte, protože jsou skutečně dost nepraktické.
Otočná přední kola bez možnosti aretace jsou v podstatě kola, která se točí nejen dopředu a dozadu, ale otáčejí se zároveň i do stran kolem své osy, díky čemuž je s nimi mnohem snadnější manipulace, hlavně při změně směru (uličky v obchodě, zatáčky na procházkách, obcházení různých překážek a podobně). Avšak, jak už název napovídá, nemají možnost zafixování (aretace) na neotočné. No a právě z tohoto důvodu postupně z nabídky prodejců mizí, protože rodiče možnost aretace vyhledávají a hned si povíme proč. 😊
Otočná přední kola s možností aretace jsou za nás tou nejlepší možnou volbou. Kočárky s nimi jsou totiž nejpraktičtější na trhu. Výhody aretace totiž oceníte při jakémkoliv kočárku, ať už je to tříkolový nebo čtyřkolový model. Ve zkratce – díky otočnosti kol kolem své osy se kočárek stává praktickým pro každodenní život. No a díky možnosti aretace se jeho využití rozšiřuje o pohyb v náročnějším terénu a možnost využívat ho i na sportovní aktivity. Zkrátka, stává se všestrannějším, což je cílem asi každého rodiče, protože nikdo z nás nežije v bublině a kočárek potřebujeme využívat v různých situacích a na různých površích.
Pokud se tedy rozhodnete pro kočárek s otočnými koly s možností aretace, je dobré vědět, jak vlastně tato fixace funguje a kdy ji vlastně využívat. Použití aretace má totiž nějaká pravidla a největší pozor byste si na to měli dát při tříkolkách, které jsou určené na běh a sport:
Měli byste vědět i to, že pokud na kočárku dojde k poškození kola a výrobce zjistí, že poškození bylo způsobeno nesprávným nastavením či používáním aretace, tak většina reklamací skončí zamítnutím. Proto je důležité, opět speciálně při kočárcích na sport a terénních kočárcích, abyste aretaci používali správně.
Městské, cestovní a kočárky na vesnici se aretují (fixují) většinou jen v případech, kdy jdete na procházku do přírody, přecházíte chodníky z kočičích hlav, případně jdete na pláž do písku nebo na štěrkový povrch. Také se aretují úplně jednoduše – ve většině případů nějakou páčkou přímo u předních kol a jen jedním směrem. Žádná věda, je to intuitivní.
Kočárky na sport a terénní kočárky fungují trochu jinak. Jejich přední kolo/kola se většinou dají zaaretovat až dvěma způsoby nebo směry (uzamčení směrem dopředu, před kočárek nebo uzamčení směrem dozadu, čili se kolo zafixuje jakoby pod kočárkem). Používá se to následovně:
📌 Běhání na nerovném povrchu je trošku diskutabilní. V každém případě, kolo je i v tomto případě dobré aretovat směrem ven, avšak s pevným kolem se vám bude těžko měnit směr. Pokud byste si ale kolo nezaaretovali, je to nebezpečné jak pro dítě tak i pro kočárek, který si můžete zničit.
📌 Samozřejmě, existují i kočárky na sport či do terénu, které se aretují jen jedním směrem, v takovém případě je používáte zaaretované stejně na procházky v náročném terénu a i na rychlý pohyb. Důležité je, abyste aretaci použili.
☝️ Pokud se rozhodnete pro koupi kočárku na sport, některé modely mají přepínání aretace přímo na rukojeti kočárku, což je při sportovních aktivitách extrémně praktické. Při většině kočárků se ale aretace přepíná přímo při kole, které se aretuje.
Náhradní kola jsou důležitá nejen kvůli možnému poškození a nutné výměně, ale i při změně terénu. Je totiž výhodné mít možnost volby.
U některých modelů kočárků je proto možné dokoupit terénní (nebo už zmíněnou zimní) sadu kol. Většinou jde o náhradní nafukovací kola, což se vám může hodit, pokud za normálních okolností kočárkujete převážně ve městě, ale párkrát do roka si rádi vyběhnete do přírody či na hory nebo vám vydatně nasněží.
Ale abychom se vrátili k tématu, při koupi kočárku je dobré zvážit si typ kola i s ohledem na jeho možnou potřebu výměny v důsledku poškození, což v praxi znamená, že pokud se vám s tím opravdu nechce moc zabývat, je lepší sáhnout po kolech, která jsou odolnější a nejsou náročná na údržbu (například po nenafukovacích s výplní nebo po těch z tvrzené gumy). Tam je totiž šance na jejich zničení nižší. Pokud vás však oslovily například ty nafukovací, je třeba počítat s tím, že budete sem-tam muset řešit nějaký defekt a novou duši.
🙏 V každém případě, vždy je lepší si dostupnost náhradních kol na vámi vybraný model kočárku před koupí ověřit.
☝️ Mimochodem, na náhradní kola byste neměli zapomínat ani při koupi kočárku z bazaru. Pořídit si kočárek, na který se shánějí jen velmi těžko, vám může způsobit zbytečné starosti.